
Wereldwijd vindt 67% van de marketeers e-mailmarketing nog altijd de meest effectieve vorm van marketing. Dus E-mail marketing is nog steeds populair.
Nu is er een nieuwe uitdaging om je E-mail marketing goed zichtbaar te krijgen voor mobiele apparaten, dat betekend optimalisatie van je E-mail marketing voor kleine schermen. Je kunt daarbij denken aan het aanpassen van je design maar ook tekst en andere functies moeten mobiel vriendelijk worden gemaakt.
Uit onderzoek blijkt dat in 2011 al meer dan 20% van de e-mails werden gelezen op mobiele apparaten. Het is dus belangrijk om nieuwsbrieven hiervoor te gaan optimaliseren. Maak gebruik van de volledige breedte van een mobiel beeldscherm. Gebruik daarvoor een layout die hier geschikt voor is. Meestal bestaat deze ui één kolom.
Hoe maak ik mijn E-mail marketing mobiel vriendelijk?
Geoptimaliseerde mobiele e-mails hebben grotere, en logische elementen om op te klikken, een eenvoudiger ontwerp en minder tekst. Prima dat ziet het het er allemaal goed uit en is gebruiksvriendelijk maar dan komt de belangrijkste stap. Als de mobiele gebruiker eenmaal op je website aankomt mot deze wel mobiel toegankelijk zijn. Zorg dus voor een mobiel vriendelijke website, sales funnels en landingspagina’s, die geschikt zijn voor mobiel gebruik.
Als je meer wilt weten over mobiel gebruik zijn hier wat mobiel gebruik statistieken, zodat je jezelf nog beter kunt voorbereiden.
En je kunt altijd vrijblijvend contact met mij opnemen als je nog vragen hebt.
Voor mobiel gebruik is het ideaal als de volledige breedte van het beeldscherm wordt gebruikt. Met een media query kun je aangeven dat de nieuwsbrief op een desktop maximaal 600px breed mag zijn en op een mobiel apparaat 100% breed.