WordPress SEO

WordPress SEO Nederland Den BoschWordPress is na installatie al heel goed in SEO. Dat wil zeggen de manier waarmee de content aan de zoekmachines wordt getoond. Maar het kan altijd beter. Een plugin waar je eigenlijk niet meer onderuit kunt is die van Yoast WordPress SEO.

WordPress SEO van Yoast

Dat is eigenlijk de plugin die je nodig hebt om je SEO van je website te verbeteren. In het verleden waren er ook All in One SEO pack of Ultimate SEO maar deze zijn ingehaald door de WordPress SEO plugin van Yoast.

Na een basisinstallatie is het van belang om je permalinkstructuur aan te passen, zodat je content te vinden is onder zijn eigen i.p.v. een i.d. Na installatie van bovenstaande plugin kun je deze gaan instellen en kun je eigenlijk per pagina of bericht aangegeven waar je op gevonden wilt worden.

Na het plaatsen van je permalinkstructuur en de WordPress SEO plugin is de snelheid van je website van belang. Dit ligt allereerst bij je webhosting partij, deze moet gebruik maken van snelle webservers. Verder kun je WordPress nog sneller maken door onder meer een caching plug-in en bepaalde instellingen in je .htaccess file.

Verder kun je gebruik maken van plugins, bijvoorbeeld voor gerelateerde onderwerpen zoals de YARPP plugin. Het intern linken is heel erg belangrijk, dit is het plaatsen van linken in je artikelen naar andere artikelen van jezelf.

Content is king WordPress SEO

Je kunt je techniek nog zo mooi en goed voor elkaar hebben maar zonder de juist geschreven content kom je er niet. Google verbetert zijn zoekalgoritme steeds verder en het wordt steeds duidelijker dat het de content is die het verschil maakt. Natuurlijk moet de hier bovenstaande techniek op orde zijn, maar je content is datgene wat telt. Goed geschreven artikelen gericht op je doelgroep en, zeker niet onbelangrijk, geschreven voor je gebruikers en niet voor Google. Alles weten over SEO Schrijven.

Met jouw WordPress website beter gevonden worden in Google?!

Bij een goede marketing strategie zijn een aantal zaken belangrijk. Branding en betrouwbaarheid. Autoriteit, hoe belangrijk vinden Google en jou gebruikers je website. Social media, doe je actief mee? Meten is weten, bijvoorbeeld met Google analytics. Gebruiksvriendelijkheid & Usability en Techniek.

En dan als laatste, en dat is waar ik me nu op ga richten, vindbaarheid. Hoe goed wordt jouw website gevonden, als die slecht gevonden wordt, waar ligt dat dan aan? En kan het misschien beter of wil je op andere zoekwoorden gevonden worden?

Hieronder staat een zogenaamde infograph van Google, dit is hoogstwaarschijnlijk de manier waarop Google zoekt en waar deze rekening mee houdt. Het is dus zaak om met onderstaande gegevens rekening te houden. Onder de infograph staat nog het een en ander verder uitgelegd.
WordPress seo google ranking factors 2014 searchmetrics

Relevantie van de inkomende links.
Google vindt het prettig als er websites zijn die een link plaatsen naar jou website. Zeker als dit toonaangevende websites zijn binnen jouw niche.

Google +1
Als ik klanten uitleg dat het belangrijk is om een Google + account te hebben, kijken ze mij meestal vragend aan. Wat is dat en wat moet ik er mee? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet wat de toegevoegde waarde is, buiten het feit dat het een soort van mix tussen Facebook en Linkedin is. Maar wat ik wel weet is dat Google er steeds meer op inzet en in bovenstaande grafiek blijkt dat het meegerekend wordt als een van de belangrijkste pijlers van je SEO strategie, dus?!

Afbeeldingen en video
Maak gebruik van afbeeldingen en waar kan van video. Je verbetert er niet alleen je vindbaarheid mee maar ook je website wordt er aantrekkelijker door. Zorg er wel voor dat je een Alt tekst gebruikt bij je afbeeldingen.

Social media
Net zoals het hierboven genoemde Google+ zijn ook Facebook Shares, Pinterest en Twitter belangrijk. Geef je gebruikers in ieder geval de mogelijkheid om je content te delen. En ga zelf met Social Media aan de gang als je bereidt bent om er ook echt tijd in te steken.

Aanmelden website
Is je nieuwe website eenmaal af of heb je een bestaande website vernieuwd, meld je dan opnieuw aan bij de Google Webmaster Tools en Bing Webmaster Central. Dit zorgt er voor dat je website opnieuw geïndexeerd wordt met je nieuwe content en opmaak. Maak ook een XML sitemap, dat is een tool voor Google om eenvoudig door je content te lopen.

Dubbele content

Dubbele content kun je tegengaan met een canonical tag, dit gebeurd automatisch door de hierboven genoemde WordPress SEO plugin van Yoast. Ook kun je daarin aangeven wat er wel of niet geïndexeerd moet worden.  Bij Copyscape kun je dubbele content controleren, ook handig om te zien of iemand met jouw content aan de haal gaat.

Resultaat telt:
Hieronder vindt je een opsomming van websites die ik gemaakt heb en de zoektermen waar zij goed op gevonden worden:

We Will Web you: WordPress Den Bosch
Ergotherapie Nederland: Ergotherapie
BoxImages: Bedrijfsfotograaf Sint Michielsgestel (Sint Michielsgestel)
Farma magazine: Platform voor apothekers
Jeroen Kessels advies: Projectmanagement & Advies
Studio Boldy: Beautystudio Den Bosch

Hoe nu verder?

Wilt u meer weten over het verbeteren of aanbrengen van de juiste SEO strategie voor uw bedrijf? Of wilt u weten wat er voor u het meest geschikt is?

Neem dan contact met mij op.
Mijn telefoonnummer is 06-41009464, of stuur een bericht via het contactformulier.

Pin It
TOP