Mijn kennis bijspijkeren en op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen in de internet wereld zijn de belangrijkste redenen om langs te gaan bij IMME het ‘Interactieve Media and Marketing Event’ en het daaraan vastgekoppelde Webwinkel Vakdagen event. Ik heb me vooral gefocust op het eerste IMME, met de voor mij meest interessante lezingen.
Ik heb daar onder meer de volgende lezingen bezocht: Social Media & Marketing: de lessen van 2010 en de nieuwtjes voor 2011, Wat ging er goed in 2010, en wat ging er niet goed? En misschien nog wel belangrijker, van welke verwachte ontwikkelingen in 2011 kun je profiteren?
Social Media, en hoe nu verder? Ja je hoort het overal om je heen en iedereen wil er iets maar weten eigenlijk niet wat te doen met zaken zoals Twitter, Facebook en Linkedin. De meeste bedrijven heb ook wel een account maar hoe nu verder? Het ontbreekt vaak aan kennis om echt iets te doen met Social Media.
Verdien meer met online marketingtechnologieën? Meten is weten is een bekende uitspraak en geld nog altijd of misschien nu wel meer dan ooit. Want in het digitale tijdperk is bijna alles meetbaar. Goede informatie over klanten heeft een grote invloed op campagneresultaten. Wegwijs raken in het land van Web Analytics, Behavioral Targetting, Onsite Testing en Customer Experience Measurement.
Verbeter uw e-mail marketing met social media. E-mail marketing in combinatie met Social Media leidt tot een verbetering van de resultaten blijkt uit onderzoek (Marketingsherpa, 2010).
Combineer bijvoorbeeld uw “follow”-bevestiging met een call-to-action naar uw nieuwsbrief. Of integreer een e-mail campagne met landingspagina, formulier/enquête en bevestigingsmail, direct in uw Twitterfeed. Social media en e-mail marketing versterken elkaar op verschillende manieren.
En tot slot een IAB Masterclass Affiliate Marketing over het Affiliate Marketing landschap in Nederland, trends op het gebied van Affiliate Marketing en do’s and don’ts van Affiliate Marketing. Het IAB is organisatie waarin een groot aantal partijen op het gebied van affiliate marketing de handen ineen slaan de markt te professionaliseren, te stimuleren en transparanter te maken.
Kortom een leerzame dag waar ik weer veel heb geleerd en op de hoogte ben gebracht van veel nieuwe zaken m.b.t. Mobile, Social Media en Affiliate Marketing.